تحقیقی در زبان عربی

ترجمه متون عربی به فارسی و بالعکس

تحقیقی در زبان عربی

ترجمه متون عربی به فارسی و بالعکس

لا طالت بعدک أیامی

لا طالت بعدک أیامی

با صدای قارئ قرآن از دیار خوزستان حاج قاسم مقدمی

 

ای سر بریده‌ای که قلبت پر از درد و رنج است / ای کاش بعد از تو عمرم طولانی نباشد.

تا به کی منتظرت بمانم ای پسرم / حال آن که سر از تنت جدا کرده‌اند.

ای حسین ، از وقتی از پیش من ( به سوی علی اکبر )  رفتی / مشتاقانه بر سر راهت نشستم.

و چشمانم را به راهت دوختم / و همچنان منتظرم که ای پسرم به سویم بازگردی.

من برای وجود تو فدا کردم / همه وجودم و پسرانم را!

ولی تو آخر برنگشتی ای فرزندم / و امید و آرزوهایم در میان ناله‌هایم مرد.

اگر صبر کنم این صبرم چه فایده‌ای خواهد داشت؟ / کاش گلوی مرا به جای تو می‌بریدند.

ماه چهره‌ات غایب گشت ای فرزندم / و سر از تنت جدا کردند ای پسرم.

تا به کی منتظرت بمانم فرزندم / حال آن که سر از تنت جدا کرده اند.

ای سر بریده‌ای تشنه لب که قلبت پر از درد و رنج است / ای کاش بعد از تو عمرم طولانی نباشد.

تا چه زمان منتظرت بمانم فرزندم / حال آن که سر از تنت جدا کرده اند.

هم و غم من فرزندانم نیستند / چون همه چهار فرزندم قربانی شدند ( از زبان ام البنین )

اما آنچه برایم اهمیت داشت، جان تو بود / ای کشته‌ی شده دشت غاضریه ( خطاب به امام حسین )

من به خاطر تو آن‌ها رو تقدیم کردم / و هم چنین به خاطر مادرت زهرای زکیة.

ولی ای فرزندم اکنون من زیان‌دیده هستم/ چرا که هر پنج تای شما را از دست دادم (4 فرزند خود و امام حسین (ع)

کدام غم و اندوه شبیه غم و اندوه من است / همه چون نوری بودند که از چششم من پنهان شدند.

تا کی بر مصیبت تو صبر کنم / حال آن که سر از تنت جدا کرده اند.

تا به کی منتظرت بمانم فرزندم / حال آن که سر از تنت جدا کرده اند

ای سر بریده ای که قلبت پر از درد و رنج است / ای کاش بعد از تو عمرم طولانی نباشد

تا به کی منتظرت بمانم فرزندم / حال آن که سر از تنت جدا کرده اند

ترجمه: سید میثاق با اندکی تصرف

لینک دانلود: http://www.mediafire.com/?xfj8wr32eer6ji8/latalat_baadak.mp3

کلیپ تصویری: http://hn13.asset.aparat.com/aparat-video/f929d0630cbdcab05491e7eb5da3a9e91737705.mp4


متن عربی

یا المذبوح قلبک دامی

لا طالت بعدک أیامی

ویا ایمت صبرک یا بنی

یتعون نحری یا بنی

ما غبت یا حسین عنی

نضطرب ضربک حنینی

و زرعت عینی بطریقک

و انتظر یا ابنی تجینی

أنا ضحّیت کل وجودک

کل وجودی للبنینی

طالما ردت یا بنی

و الأمل مات ظنینی

لو أصبر و شو ینفع صبری

رطم چانت یتعون نحری

ویا ایمت صبرک یا بنی

یتعونک نحری یا بنی

یا المذبوح قلبک دامی

لا طالت بعدک أیامی

ویا ایمت صبرک یا بنی

یتعون نحری یا بنی

**************************

أنا ما همی بنینی

لأربع راح ضُحیّة

لکن همی حیاتک

یا چن صیری للغابة غاضریة

أنا لأجلک قدّمتهم

لو معک الزهرا ضجیة

هناک زیّان یا بنی

خمسة رحت لندیَّة

یا حزنی لیشبه حزنی

نور غاب کلهم عنی

ویا ایمت صبرک یا بنی

یتعون نحری یا بنی

نظرات 5 + ارسال نظر
زاهد باطن پرست دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:36 ب.ظ http://mortal-dream.blogfa.com

سلام وقت بخیر...
نوحه ی خیلی قشنگیه.واقعا دلنشینه..تشکر

مصطفی جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 ب.ظ http://mustafa-ismail.blogfa.com

سلام
مشکوووووووووووووووووووووووووووووووور
واقعا نمی دونم چه طور ازتون تشکر کنم
شاید تا الان بالای 200-300 بار این مداحی فوق العاده رو گوش کرده باشم و خیلی دلم میخواست ترجمه اش رو هم بدونم که زحمتش رو کشیدین
جزاکم الله خیرا

کاش لا اقل دوستان کمک کنند بدون اشکال بشه

امام صادق (علیه السلام) نیز درباره ثواب زیارت امام حسین (علیه السلام) با پای پیاده می‌فرماید:

کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین (علیه السلام) برود، خداوند به هر قدمى که برمی دارد

یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می کند و یک درجه مرتبه اش را بالا می برد، وقتى

به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود

را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‌گویند:

اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش

هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو

را طعمه خود نخواهد کرد.

مصطفی پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ب.ظ http://mustafa-ismail.blogfa.com

سلام مجدد
یک بار دیگه ازتون تشکر می کنم که لطف کردین و ترجمه این مداحی رو قرار دادین
یه خواهشی ازتون داشتم،امکانش هست که متن عربی اش رو هم بذارین-الته بعضی جمله هاش رو متوجه میشم ولی یه جاهاش رو اصلا نمیشه فهمید
ممنون میشم این لطف رو بکنین
یا علی

مصطفی دوشنبه 19 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:51 ق.ظ http://mustafa-ismail.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید، و تشکر از حمات شما
کلیپ تصویری این نوحه رو با زیرنویس فارسی آماده کردم:
http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/304

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد